Ana içeriğe atla

C ve Arduino Kullanarak Butonlar ile Belirli Sesleri Oynatma

 Merhabalar, başlıkta C diyorum ama ham C değil, Arduino IDE'si biraz farklı fakat kodlarda anlaşılmayan hiçbir şey yok, yorumlarda da yeterince belirttim. E hani kodlar diyorsanız sizi Arduino Kullanarak Butonlar ile Belirli Sesleri Oynatma bağlantısına yönlendireyim hemen. Mantık basit, hangi pine basıldığında hangi sesin çalmasını istiyorsanız bağladığınız SD kart içerisindeki parçanın ismini belirtiyorsunuz. Ve ta da bu projede yer alan kodları isterseniz bilgilendirici bir robot için isterseniz launchpad üretmek için kulanabilirsiniz. Normalinden tek farkı ses paketlerini manuel olarak ayarlamak olacaktır. He bir de ışıksız... Neyse konudan fazla kopmadan bu projede ne yaptığımızı söyleyeyim.

Elimizde 13 adet buton var ve bir butona bastığımızda o butona tanımladığımız ses oynatılacak. Ta ki ses sonlanana veya başka bir butona basana kadar. Bakın burası önemli! Bir butona bastıktan sonra ses çalmaya başladığında başka bir butona basarsanız şu anda oynatılan ses durur ve o başka butona tanımlı ses çalmaya başlar. Bunun için Arduino, SD Kart, Hoparlör ve Butonlara ihtiyacınız olacak. Yazılım tarafında ise SD Kart'ı tanımlamak için kütüphaneler ve ses için de TMRpcm kütüphanesini kullandık. Yazının başında launchpad sevdasıyla oradan örnek verdim ama bu kodlar farklı bir proje için yazmış olduğum kodlardır. Launchpad yapmak isteyen çıkar mı çıkar bu yüzden az önce belirttiğim gibi kodlarda ufak bir düzenleme yapmanız gerekebilir. İyi öğrenmeler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kruskal Algoritması Kullanılan Bir Python Projesi

  Eveeet arkadaşlar işler ciddiye binmeye başladı. Bunu yapana kadar canım çıkmıştı. Bana en zor gelen ikinci projedir kendileri. Birincisi veri madenciliği dersiyle alakalı gerçekten bunalıma sokan öldüren bitiren bir projeydi. Her neyse nedir bu kruskal algoritması python projesi falan burada biraz bahsedeyim. Kruskal algoritması noktalar arasında en kısa mesafeyi bulan bir algoritma. 3 nokta ele alalım ve bunlar A, B, C olsun. A ve B arası 2 birim, B ve C arası 3 birim, A ve C arası 1 birim olsun. Bu bağlamda A noktasından başlarsak tüm noktalara gidecek şekilde en kısa yol nasıl belirlenir sorusuna bu algoritmayla cevap verebiliriz. Bizde de projeden bu isteniyor, bir nokta belirtip o noktadan başlamak fakat ben onu yapabildim mi? Hayır galiba pek hatırlamıyorum, siz uyguladığınızda bakarsınız ben şimdi tekrar bakmaya üşendim. Ama yüksek ihtimalle belirtilen bir noktadan başlayarak değil de direkt tüm noktalardan en mantıklı ve kısa olanını alacak şekilde yaptım. Her neyse lafı...